Mladá paní - lifestyle magazínReklama

Strava pro zdravý mozek a jaké potraviny zařadit do jídelníčku

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Jak by měla vypadat strava pro zdravý mozek a co tím vlastně myslíme? Mozek je řídící centrum celého našeho těla. Jedná se vlastně o řídící jednotku, která když nefunguje správně, může to mít dopad nejen na paměť, ale také např. na činnost srdce, plic, ale i vnímání světa a psychickou pohodu. Jak by tedy měla vypadat strava pro zdravý mozek? Které potraviny zařadit do jídelníčku proto, aby naše řídící centrum nebylo „vyřazeno z provozu“?

Jaké látky by měly obsahovat potraviny pro zdravý mozek

Nejprve si pojďme říci, podle čeho vybíráme potraviny pro udržení našeho řídícího centra v kondici. Potraviny, které mohou pomoci k udržení stabilního fungování mozku, by měly obsahovat:

  • Omega mastné kyseliny
  • Zdravé tuky
  • Antioxidanty
  • Vitamíny skupiny B a vitamín E

Dále je ovšem také důležité jíst pravidelně, tedy ani ne moc často, ani moc málo. Dostatečně spát i hydratovat tělo. A samozřejmě pohyb + ať už ve formě cvičení nebo každodenní alespoň 30 min procházky. Také je velmi důležité vyhnout se nadměrnému pití alkoholu. Jedna sklenička vína nikomu neublíží, ba naopak. Ale pokud si jich denně dáte více, pak už to může být pro mozek a jeho zdravé fungování problém.

Potraviny, které váš mozek posílí a nenechají ho „usnout na vavřínech“

Pojďme se tedy podívat na stravu, kterou byste vašemu mozku měli dopřát (především pak v seniorním věku) a udržovat ho ve formě. V tabulce najdete 8 top potravin i s jejich účinky na mozek.

Potraviny Látky, které obsahuje Účinky
Lněná semínka Omega 3 mastné kyseliny
Lignany
Vláknina
Protein
Podpora zdraví mozkových buněk
Působí protizánětlivě
Vlašské ořechy Sacharidy
Bílkoviny
Nenasycené mastné kyseliny
Vláknina
Vápník
Železo
Zinek
Podpora paměti
Uklidňují a projasňují mysl
Pomáhají proti stresu
Špenát Enzymy kyseliny listové Prevence proti demenci
Posiluje neurotransmitery
Posiluje synapse
Avokádo Mononenasycené mastné kyseliny Snižuje cholesterol
Pomáhá chránit nervové buňky v mozku
Pomáhá předcházet mrtvici
Borůvky Vitamín C
Mangan
Vitamín K
Podpora zdravé paměti
Snižuje riziko zánětů
Prevence proti mrtvici
Stabilizace krevního tlaku
Vejce Retinol (vitamín A)
Vitamíny B
Cholin
Železo
Vápník
Fosfor
Draslík
Podpora paměti a motorických funkcí
Čokoláda Antioxidanty, především flavonoly Podpora kognitivních funkcí
Snížení krevního tlaku a cholesterolu
Zlepšení krevního oběhu
Zelený čaj Aminokyseliny
Sacharidy
Lipidy
Steroly
Katechiny
Polyfenoly
Karotenoidy
Tokoferoly
Vitamíny
Posiluje funkce mozku
Snižuje duševní vyčerpanost
Zdroj: Freepik.com

V případě, že se chcete zaměřit především na zlepšení či udržení paměti ve formě, pak jsme pro vás v samostatném článku připravili tipy na zdravou stravu a potraviny, které podpoří především paměť a nastartují mozek k lepšímu výkonu.

Doplňky stravy nejen pro seniory

Pro podporu mozkové činnosti se nejčastěji doporučují doplňky stravy, které obsahují Gingo bilobu a Gotu kola. V našem e-shopu najdete pro podporu mozku a jeho funkcí např. kapsle Celitin. Jedná se o přírodní doplněk stravy, který podporuje kognitivní funkce mozku, pozornost, soustředěnost, paměť. Podporuje také duševní rovnováhu. Kromě Gingo biloby a Gotu kola obsahuje Celitin také lecitin, extrakt z jinanu dvoulaločného a pupečníku asijského.

Pokud dáváte přednost spíše bylinným kapičkám a tabletky nejsou pro vás to nejvhodnější, pak tu je Stimaral, bylinný koncentrát, který také obsahuje jinan dvoulaločný a klanoprašku čínskou + další bylinné extrakty. Stimaral podporuje díky jeho složení především kognitivní funkce, soustředěnost, paměť. Skořicovník cejlonský pomáhá při trávení a podporuje zdraví jater.

A do třetice můžeme doporučit terapeutický olej Sacha Inchi organic, který obsahuje až 90 % nenasycených mastných kyselin. Přínosy Sacha Inchi a s jakými neduhy vám může tento kouzelný olejíček pomoci, jsme popsali v článku Sacha Inchi a zdraví.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama