Mladá paní - lifestyle magazínReklama

8 tipů, jak zhubnout břicho. Zapojte zdravou stravu a vhodné cviky

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Mít ploché bříško je snem snad každé ženy. Břišní tuk může způsobit nepříjemnosti a ovlivnit psychiku, ale i šatník ženy. Pokud bojujete s nadbytečným břišním tukem, poradíme vám, jak se ho zbavit a udržovat se v jakémkoliv věku krásná a bez nadbytečných faldíků. Proto, abychom skutečně mohli zhubnout a mít krásné bříško, je nutné omezit některé potraviny a nápoje nebo je ideálně z jídelníčku úplně odstranit. Samozřejmostí jsou také cviky na břicho, bez kterých se neobejdete. Poradíme vám, jak zhubnout břicho za pomoci zdravé stravy a jednoduchých cviků, které zvládnete sami doma.

Zapojte do stravy rozpustnou vlákninu

Rozpustná vláknina je ideálním doplňkem stravy, když chcete zhubnout a shodit nějaké to kilo navíc. Díky tomu, že na sebe váže vodu, tak bobtná a vy se cítíte nasycení a plní energie. Také reguluje trávení tuků a dalších sacharidů. Pokud zapojíte do stravy rozpustnou vlákninu, docílíte tím pocitu sytosti a díky tomu omezíte množství jídla za den.

Potraviny, které obsahují rozpustnou vlákninu:

  • Lněná semínka
  • Nudle shirataki
  • Růžičková kapusta
  • Avokádo
  • Luštěniny
  • Ostružiny

Odstraňte z jídelníčku potraviny, které obsahují trans tuky

Trans-tuky, známé také pod pojmem trans mastné kyseliny. Jedná se o nenasycené mastné kyseliny, které se vyskytují především v olejích na smažení, margarínech, popcornu, bramborových lupínkách, sušenkách atd. Podle světové zdravotnické organizace WHO by měl být příjem trans tuků co nejnižší. Ideálně by měl tvořit méně než 1 % celkového energetického příjmu. Tedy příjem by měl být nižší než 2 g trans tuků denně. Proto pokud chcete, aby vaše bříško bylo ploché, rozhodně se vyhýbejte fast-foodům, omezte chroupání popcornu, brambůrek a dalších potravin, které tyto mastné kyseliny obsahují.

Omezte pití alkoholu

V pití alkoholu patří Česká republika mezi ty nejlepší, ovšem k plochému bříšku vám půllitr piva rozhodně nepomůže. Pokud si dáte večer skleničku před spaním, není potřeba se obávat, že to bude mít vliv na nárůst břišního tuku. Podle této studie je zřejmé, že nadměrné pití alkoholu, tedy 3 a více skleniček denně, podporuje obezitu a tvoření břišního tuku.

Zvyšte příjem bílkovin

Bílkoviny jsou velmi zásadní pro udržení štíhlé linie. Nedostatek bílkovin ve stravě se může projevit na vaší celkové vitalitě, ale také na přibírání na váze. V případě, že zapojíte více bílkovin do vaší stravy, podpoříte tak uvolňování hormonu plnosti – Peptid YY (PYY), který snižuje chuť k jídlu a podporuje pocit zasycení.

Potraviny, které obsahují bílkoviny:

  • Maso
  • Ryby
  • Vejce
  • Mléčné výrobky
  • Fazole
Zdroj: Freepik.com

Snažte se udržet v dobré náladě a bez stresu

V dnešní uspěchané době není jednoduché vyhýbat se stresovým situacím, ale rozhodně je možné je eliminovat na minimum. Pokud se ptáte, co má stres společného s břišním tukem, pak jste zde správně. Ve stresových situacích se vylučuje z nadledvin hormon kortizol (hydrokortizol).

Jeho druhé jméno v lidové mluvě je „stresový hormon“.  Vysoká hladina kortizolu v těle pak podporuje chuť k jídlu a ukládání břišního tuku. Proto je dobré naučit se stres zvládat a nastavit si takové aktivity, které stres uvolní. V článku Jak zvládat stres a jeho příčiny najdete tipy pro uvolnění stresu.

Dorty a sladkosti vynechte úplně

Dorty a sladkosti obsahující fruktózu by z vašeho jídelníčku měly zmizet a už se na něm neobjevit. V případě, že tyto potraviny denně konzumujete, tak nejenže se vystavujete riziku chronických nemocí jako je obezita nebo ztučnění jater, ale jedení sladkých dobrot má vliv na tvoření břišního tuku.

Zapojte silový trénink v kombinaci s aerobním cvičením

Silový trénink je jedním z nejlepších pomocníků v boji s břišním tukem. Odporový trénink či silový trénink je ideálním cvičením pro udržení a nabrání svalové hmoty. Pokud jste začátečníci, pak doporučujeme začít s profesionálním trenérem, který vám v začátcích poradí, jak na to.

Odstranit břišní tuk vám pomůže kombinace silového cvičení, při kterém naberete svalovou hmotu, a aerobního cvičení. Pravidelným aerobním cvičením dochází k hubnutí (spalování tuků) po 30 min tohoto cvičení. Tedy alespoň 30 min nebo více denně byste mu měli věnovat a docílit tak plochého bříška.

Vyzkoušejte přerušovaný půst

Přerušovaný půst je v současné době velmi populární metoda hubnutí. My jsme přerušovanému půstu věnovali celý článek (zde), ve kterém se dozvíte, jak přerušovaný půst funguje, jaké jsou metody přerušovaného půstu a další zajímavé informace. Tento typ hubnutí nemusí být ovšem vhodný úplně pro každého. Proto pokud s ním začnete a v průběhu se objeví jakékoliv potíže, zastavte ho a raději se zaměřte na zdravou stravu, nebo domácí krabičkovou dietu, která je v této době velmi oblíbená.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Relaxin

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.