Přerušovaný půst: ano nebo ne? Objevte pro a proti!

Přerušovaný půst je stále častěji diskutovaným tématem. Zajímají se o něho především ti, kteří se snaží zhubnout a zároveň se nechtějí nijak zvlášť omezovat v jídle. Nutno dodat, že přerušovaný půst v žádném případě není dieta, ale naopak se jedná o životní styl. Ano, i v tomto případě se musíte svým způsobem omezit, ale oproti nejrůznějším dietám po vás nikdo nechce, abyste nijak zvlášť upravovali svůj jídelníček a vyřazovali z něho vaše oblíbené potraviny.

Je to dobrý nápad?

Možná patříte k lidem, pro které je termín přerušovaný půst jednou velkou neznámou, proto určitě nebude na škodu, když si nejdříve vysvětlíme, o co vlastně jde.

Přerušovaný půst, jak už jsme zmiňovali o pár řádků výše, je životní styl, ve kterém nijak zvlášť neomezujete potraviny, které jíte, ale omezujete příjem na určitý časový úsek během celého dne. Chápeme, že takhle vám to možná nic moc neřekne, zkusíme to ještě trochu jinak. Při přerušovaném půstu jíte jen určitou část dne, kdy záleží jen na vás, jak si svůj den rozdělíte a rozvrhnete. Důležité je zmínit, že celý příjem musíte „nacpat“ třeba do 12 hodinového časového úseku.

Jak to vlastně funguje?

Abyste princip přerušovaní diety ještě o něco lépe pochopili, představíme vám základní body tohoto životního stylu, jehož cílem není pouze zhubnout – redukce hmotnosti je v tomto případě takovým příjemným bonusem navíc.

Přerušovaný půst může být trojího typu:

  • přerušovaný půst 12:12
  • přerušovaný půst 14:10
  • přerušovaný půst 16:8

Chápete správně, že se jednotlivé typy liší podle toho, kolik hodin denně jíte a kolik hodin se postíte. První dva typy můžeme doporučit ženám, poslední typ je vhodný pro muže.

  • přerušovaný půst 12:12 = 12 hodin se postíte, 12 hodin jíte
  • přerušovaný půst 14:10 = 14 hodin se postíte, 10 hodin jíte
  • přerušovaný půst 16:8 = 16 hodin se postíte, 8 hodin jíte
  • přerušovaný půst 12:12 / obvykle od 8:00 ráno do 20:00 večer
  • přerušovaný půst 14:10 / obvykle od 9:00 ráno do 19:00 večer
  • přerušovaný půst 16:8 / obvykle od 10:00 ráno do 17:00 večer

Čas si samozřejmě můžete upravit podle sebe, aby vám to nejvíce vyhovovalo.

Má přerušovaný půst nějaké výhody?

Určitě vás zajímá, jestli vám tento životní styl může přinést nějaké benefity. A víte co? Jistě vás potěšíme tím, že přerušovaný půst skutečně nějaké výhody má. Tak si je pojďme prozradit!

Výhoda první: detoxikace organismu

Výhoda druhá: zlepšení paměti

Výhoda třetí: zlepšení koncentrace

Výhoda čtvrtá: posílení imunitního systému

Výhoda pátá: zdravá ztráta hmotnosti

Výhoda šestá: úbytek břišního tuku

Výhoda sedmá: snížení rizika vzniku zánětlivých onemocnění

Výhoda osmá: aktivace genů dlouhověkosti

Záleží jen na vás, jestli se přerušovaný půst rozhodnete vyzkoušet. Asi jako všechno, má i tento životní styl své příznivce i odpůrce. Mezi kterou skupinu se zařadíte vy?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku