Dýňová semínka

Zdroj: Freepik.com

Gynex

Reklama

Dýňová semínka by ve vašem jídelníčku neměla chybět. Obsahují spoustu cenných látek a v kuchyni mají řadu využití. Už jste z nich zkoušeli připravit dýňovou granolu?

Dýňová semínka a látky v nich obsažené

Není žádné tajemství, že dýňová semínka jsou velmi zdravá. Díky vysokému obsahu zinku, selenu a vitamínu E podporují krásu pokožky, nehtů a vlasů. Látky obsažené v dýňových semínkách zpomalují stárnutí a působí antioxidačně.

Víte, že pro posílení vašeho zdraví stačí, abyste snědli jednu kávovou lžičku dýňových semínek denně? Obsahují zdravé tuky, které pomáhají s trávením a zlepšují zdraví prostaty. Dokážou zmírnit problémy s obtížným močením, a tudíž působí močopudně.

Dýňová semínka a látky v nich obsažené

  • dokážou odstranit nebezpečné parazity z těla
  • mají uklidňující účinek
  • díky obsahu hořčíku a tryptofanu dokážou zlepšit spánek
  • snižují hladinu vysokého cholesterolu
  • mají protizánětlivé účinky
  • působí protinádorově
  • podporují metabolické procesy
  • zvyšují počet červených krvinek v těle

Dýňová semínka obsahují nenasycené oleje, fytosteroly, aminokyseliny, vitamín E, zinek, hořčík, železo, mangan, měď.

Jak dýňová semínka využít v kuchyni?

Dýňová semínka mají v kuchyni široké pole působnosti. Můžete si koupit již hotová dýňová semínka, nebo využít ta, která vám v kuchyni zbydou po vydlabávání dýně. Semínka stačí co nejvíce zbavit dužiny, opláchnout pod tekoucí vodou, osušit v papírové utěrce a rozložit na plech. Ten vyložte pečícím papírem, na který dýňová semínka pečlivě rozprostřete.

Troubu rozehřejte na 200 °C a semínka v ní pečte přibližně hodinu. Po vyndání z trouby je nechte vychladnout a máte perfektní a zdravé mlsání k televizi. Z dýňových semínek můžete vytvořit i dýňovou granolu. Přisypat je můžete do jogurtu, polévek a salátů.

Zdroj: Freepik.com

Recept na dýňovou granolu

Dýňová granola je něco, co by váš jídelníček měl určitě poznat. Co je vůbec granola? Jedná se o zapečenou směs různých semínek, oříšků, lupínků, medu, sirupů a dalších surovin. Mlsat ji můžete jen tak, nebo přidat do jogurtů či ovesných kaší. Na dýňovou granolu si připravte:

  • půl hrnku dýňového pyré
  • 3 hrnky ovesných vloček
  • 1 hrnek vlašských ořechů
  • 1 hrnek dýňových semínek
  • 2 lžíce kokosového oleje
  • čtvrt hrnku javorového sirupu (nebo medu)
  • 2 lžičky perníkového koření

Nejdříve si vytvořte dýňové pyré. Rozehřejte troubu na 200 °C, vložte očištěnou dýni a pečte, dokud nebude měkká. Následně dýni rozmixujte v mixéru na pyré.

Dýňové pyré smíchejte s kokosovým olejem, javorovým sirupem, přidejte ovesné vločky, dýňová semínka, ořechy a pořádně promíchejte.

Směs rozprostřete na plech vyložený pečícím papírem a pečte při teplotě 170 °C asi 30 minut. Granolu nechte vychladnout a uchovávejte v dobře uzavřené nádobě.

Sdílet na Facebooku

Další zdravé potraviny

Uncooked Hulled millet in clay pot. Yellow grain, wooden spoon.
Jáhly
Black cumin seeds and flowers. Selective focus.
Černucha setá (černý kmín)
Achillea white.
Řebříček obecný
Moriche Palm Fruits
Mauricie převislá (aguaje) a její plody
Black elderberry berries in metal plate
Černý bez
hrusky_1
Hrušky

Viaflorin

Reklama