Dýňová semínka

Zdroj: Freepik.com

Gynex

Reklama

Dýňová semínka by ve vašem jídelníčku neměla chybět. Obsahují spoustu cenných látek a v kuchyni mají řadu využití. Už jste z nich zkoušeli připravit dýňovou granolu?

Dýňová semínka a látky v nich obsažené

Není žádné tajemství, že dýňová semínka jsou velmi zdravá. Díky vysokému obsahu zinku, selenu a vitamínu E podporují krásu pokožky, nehtů a vlasů. Látky obsažené v dýňových semínkách zpomalují stárnutí a působí antioxidačně.

Víte, že pro posílení vašeho zdraví stačí, abyste snědli jednu kávovou lžičku dýňových semínek denně? Obsahují zdravé tuky, které pomáhají s trávením a zlepšují zdraví prostaty. Dokážou zmírnit problémy s obtížným močením, a tudíž působí močopudně.

Dýňová semínka a látky v nich obsažené

  • dokážou odstranit nebezpečné parazity z těla
  • mají uklidňující účinek
  • díky obsahu hořčíku a tryptofanu dokážou zlepšit spánek
  • snižují hladinu vysokého cholesterolu
  • mají protizánětlivé účinky
  • působí protinádorově
  • podporují metabolické procesy
  • zvyšují počet červených krvinek v těle

Dýňová semínka obsahují nenasycené oleje, fytosteroly, aminokyseliny, vitamín E, zinek, hořčík, železo, mangan, měď.

Jak dýňová semínka využít v kuchyni?

Dýňová semínka mají v kuchyni široké pole působnosti. Můžete si koupit již hotová dýňová semínka, nebo využít ta, která vám v kuchyni zbydou po vydlabávání dýně. Semínka stačí co nejvíce zbavit dužiny, opláchnout pod tekoucí vodou, osušit v papírové utěrce a rozložit na plech. Ten vyložte pečícím papírem, na který dýňová semínka pečlivě rozprostřete.

Troubu rozehřejte na 200 °C a semínka v ní pečte přibližně hodinu. Po vyndání z trouby je nechte vychladnout a máte perfektní a zdravé mlsání k televizi. Z dýňových semínek můžete vytvořit i dýňovou granolu. Přisypat je můžete do jogurtu, polévek a salátů.

Zdroj: Freepik.com

Recept na dýňovou granolu

Dýňová granola je něco, co by váš jídelníček měl určitě poznat. Co je vůbec granola? Jedná se o zapečenou směs různých semínek, oříšků, lupínků, medu, sirupů a dalších surovin. Mlsat ji můžete jen tak, nebo přidat do jogurtů či ovesných kaší. Na dýňovou granolu si připravte:

  • půl hrnku dýňového pyré
  • 3 hrnky ovesných vloček
  • 1 hrnek vlašských ořechů
  • 1 hrnek dýňových semínek
  • 2 lžíce kokosového oleje
  • čtvrt hrnku javorového sirupu (nebo medu)
  • 2 lžičky perníkového koření

Nejdříve si vytvořte dýňové pyré. Rozehřejte troubu na 200 °C, vložte očištěnou dýni a pečte, dokud nebude měkká. Následně dýni rozmixujte v mixéru na pyré.

Dýňové pyré smíchejte s kokosovým olejem, javorovým sirupem, přidejte ovesné vločky, dýňová semínka, ořechy a pořádně promíchejte.

Směs rozprostřete na plech vyložený pečícím papírem a pečte při teplotě 170 °C asi 30 minut. Granolu nechte vychladnout a uchovávejte v dobře uzavřené nádobě.

Sdílet na Facebooku

Další zdravé potraviny

Levandule
Levandule
Maliník obecný
Maliník obecný
Konopná semínka
Konopná semínka
Ašvaganda – indický ženšen
Ašvaganda - indický ženšen
Hrách setý
Hrách setý
Smilax lékařský
Smilax lékařský

Viaflorin

Reklama