Mladá paní - lifestyle magazínReklama

Základní zásady krabičkové diety aneb jak začít

krabičkové diety
Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Hledáte zdravý způsob, jak shodit přebytečná kila a netrápit se hlady? V tomto článku se podíváme na základní zásady krabičkové diety. Povíme si, v čem tkví její tajemství dlouhodobého úbytku, a především udržení váhy a na jaké aktivity kromě vyvážené stravy byste neměli zapomínat.

Proč jsou krabičkové diety tak úspěšné

Základem krabičkových diet je vyvážená a pravidelná strava. Rozhodně nejde o dietu, kde byste hladověli. Naopak, jíte více, ovšem denní příjem kalorií je nižší než jejich výdej. Strava je tedy vyvážená, zdravá, chutná, a přitom ještě hubnete. Počítání kalorií a vážení surovin na váze při přípravě pokrmů je nutností, ovšem pokud vydržíte, výsledek se brzy dostaví.

Úspěch tkví především v nulovém jojo efektu, který u většiny diet nastává ve chvíli, kdy s nimi skončíte. U krabičkové diety ovšem jde o kompletní změnu vašeho životního stylu, nejen o chvilkové držení diety. Jde o změnu myšlení, nastavení jasných cílů a dodržování základních pravidel, v dalších řádcích si je představíme.

Výpočet optimálního denního příjmu kalorií

Podstatou celé diety je v první řadě znát svůj optimální denní příjem kalorií (cal). Můžete si vyhledat online kalkulačku, kde zadáte vaše hodnoty (váha, výška, věk) a získáte informaci, kolik byste měli denně přijmout kilokalorií. Ty můžete jednoduše přepočítat na kalorie. 1 kilokalorie (kcal) = 1000 kalorií (cal). A pokud chcete získat hodnotu v kilojoulech, vypočítáte si ji takto: 1000 cal = 1 kcal = 4,18 kJ.

Pokud chcete mít 100% jistotu, že váš výpočet je správný, poraďte se s výživovým poradcem, který zjistí např. i množství podkožního tuku a další zajímavé informace o vašem těle.

Zdroj: Unsplash.com

Základní zásady krabičkové diety

Nyní se pojďme detailněji podívat na jednotlivé zásady krabičkové diety.

1. Častější jídlo a menší porce

První pravidlo zní, jezte častěji, ale v menších dávkách. 5 jídel/den je optimální. U fyzicky zatížených jedinců i 6 jídel denně. Snídejte maximálně 30–60 min po probuzení a poslední jídlo konzumujte nejpozději 2 hodiny před spaním. Jídla by měla být konzumována každý den, a pokud je to možné, ve stejný čas.

2. Vyvážená strava je základem krabičkové diety

Krabičkové diety jsou specifické v tom, že přijmete méně kalorií/den, než spálíte. Tudíž spalujete více kalorií, než přijmete. V tom je celé kouzlo. Zásadní roli v tom hraje vyvážená strava. Co je tím myšleno? Vyvážená strava = strava, která obsahuje dostatek bílkovin, sacharidů, tuků, vitamínů, minerálních látek a vlákniny. Vše ve správném poměru.

Jakmile si tento způsob stravy nastavíte na každodenní bázi, máte vyhráno. Snížení hmotnosti není ze dne na den. Snížení váhy za týden může být 1 kg nebo úbytek centimetrů v objemu bez úbytku váhy. I tak je to v pořádku. Pokud váha zůstává, ale vidíte, že vám ubývají centimetry v pase, pak to znamená, že vám ubývá tuk a svalová hmota zůstává.

3. Hydratujte se a pijte hodně vody

Nic nového pod sluncem. Hydratace je důležitá, i pokud dietu nedržíte. Nicméně, rozhodně vynechte cukr a sladidla. Volte čistou vodu a čaje bez cukru.

Tip: zjistěte, které čaje pomáhají s hubnutím, a vyzkoušejte je.

4. Zapojte cvičení či pravidelný pohyb

Ať už se věnujete jakémukoliv sportu, nebo naopak chodíte na procházky, nepřestávejte. V opačném případě rozhodně začněte. Každá „zdravá“ dieta je spojena s pohybem, tomu se prostě nevyhnete. Kupte si kolo a využijte cyklostezky, které jsou po celé ČR k dispozici pro každého. Naučte se jezdit na kolečkových bruslích nebo začněte běhat. Každý pohyb se počítá.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Relaxin

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.