Trénujte celé tělo bez zábran v pohodlí domova

Občas se ukáží chvíle, kdy se nám nedaří jít ani do fitness centra ani na venkovní sportoviště, či nám to případy jako je současná pandemie zkrátka nepovolí. I přesto bychom si ale mohli poradit a v rámci cvičení si tak dokázat udržet kondici i v domácím prostředí.

V dnešním článku vám dáme několik užitečných rad a tipů, jak správně začít a jak si tréninky svého těla v pohodlí domova užívat na maximum.

Pravidlo první, udělejte si atmosféru

Cvičení doma je opravdu pro otrlé. Pročpak? Pokud přijdete do fitness centra, tak už zkrátka jdete cvičit. Ale doma se chce cvičit málokomu. Konec konců kousek od vás je lednička, televize a pohodlný gauč, a to se vám potit doopravdy nechce.

Udělejte si tedy i v domácím prostředí atmosféru, jež vás bude vybízet k cvičení. Motivační hudba či film je naprosto ideální. A pokud se naučíte roztáhnout cvičební podložku anebo obléct oblíbený cvičební úbor, tak se už vždy donutíte začít cvičit.

Nepodceňujte zahřátí a protažení

Doma se pak často podceňuje nutnost pořádného zahřátí a protažení. To, že necvičíte na sportovišti, neznamená, že vás zranění obejdou obloukem. Naopak k tomu máte mnohem větší vlohy. Staticky strečink, kdy se pouze protahujete, patří zásadně na konec tréninku. Na začátek tím svaly jen uvolníte, zatím co je potřebujete naopak v pohotovosti a prokrvené.

Na začátku se tak věnujte strečinku dynamickému. Krouživé pohyby rukou, kolen, kotníků, hlavy, loktů a dalších vám pomůžou lubrikovat klouby před cvičením. Zahřát se pak můžete například stínovaným boxem, stínovaným skákáním přes švihadlo anebo oblíbenými panáky.

K pořádnému zahřátí přitom nepotřebujete žádný valný čas. Pět až deset minut vám naprosto bohatě stačí a může se jít cvičit.

Kouzlo improvizace a cviky s vlastní váhou

Cviky s vlastní váhou patří do kategorie královských. Málokdy se nám totiž podaří najít cvik cílený na partii a sestava cviků s vlastním tělem se tak stává komplexním zatížením pro celé tělo. Podívejte se jen na klik.

Že je to cvik na ruce? Ale kdepak… záda pomáhají rukám s odtlačením podložky, stejně tak je pevné břicho, zadek i zadní strany stehen při snaze o držení rovného těla při provádění kliku.

Dřepy zase zatěžují nohy, pánevní dno a s nimi i bederní páteř a střed těla. Střed těla především je nutné cvičit, pokud trávíte hodně času doma či vsedě. Právě ten má totiž tendenci k oslabování. Pokud vám jsou cviky s vlastní vahou krátké, tak zapojte fantazii a trochu improvizace.

Jako přídavné závaží vám může například k výpadům posloužit lahev s vodou nebo pytlíky rýže. Stejně tak si můžete dřepy zatížit pytlem granulí. Zkrátka meze se nekladou a domácí cvičení může být originální a pestré jen s trochou fantazie.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku