Mladá paní - lifestyle magazínReklama

Podzimní deprese a splín zaženete zdravou životosprávou a dostatkem odpočinku

Zdroj: Pixabay.com

Probiosan Inovum

Reklama

Období podzimu přináší nejen krásně zbarvené listy na stromech a výhledy plné barev, ale bohužel i podzimní deprese, únavu a splíny. Ovšem pozitivní zprávou může být, že se nejedná o skutečné deprese, ale jen dočasný stav mysli, který je zapříčiněný nedostatkem slunce, které nám po celé léto dobíjí baterky. Jak nad touto depresivní náladou můžeme zvítězit? Zkuste naše osvědčené tipy a dejte podzimnímu splínu sbohem.

První příznaky podzimní deprese

Zatímco v létě jste neměli vůbec problém vstát z postele brzy ráno a cítili jste se svěže a odpočatě, nyní je to přesně naopak. Únava je s vámi ráno, odpoledne i večer a nemůžete se jí zbavit. Určitě nedoporučujeme zvedat hladinu kofeinu a vyrazit na nákup energetických drinků. Toto řešení sice krátkodobě funguje, ovšem v dlouhodobém měřítku byste si spíše zadělali na další zdravotní problémy.

K únavě se pak přidávají i další příznaky, jako jsou:

  • bolest hlavy
  • bolest zad
  • úzkost
  • nechutenství
  • skleslost
  • nechuť k práci, koníčkům, domácím povinnostem
  • smutek

Prostě by člověk nejraději nedělal nic. Zalezl si do postele a vylezl stejně jako medvěd, až na jaře.

Jak z toho ven?

Stejně jako každý jiný rok. Vzhledem k tomu, že se jedná o dočasný stav, stačí si nastavit takové aktivity, které vás dostanou opět do formy.

Zdroj: Freepik.com

1) Dostatek spánku

Spánek by se neměl zanedbávat a v případě, že vás přepadla podzimní deprese, už vůbec ne. Vyzkoušejte naše tipy pro zdravý spánek a nastavte si odpočinkový režim tak, abyste spali minimálně 7 hodin denně. Před spaním si můžete uvařit čaj z bylinek na spaní, které vám pomohou zahnat špatné myšlenky a uvolní mysl.

2) Zdravá strava

Uvařte si dobré a zdravé jídlo a doplňte si potřebné živiny. Máme pro vás připravenou inspiraci a spoustu zdravých receptů. Stačí si vybrat. Najdete u nás recepty pro bezlepkovou dietu, slané zdravé recepty, sladké zdravé recepty i nápoje či polévky. Připravte si jídelníček na týden a dopřejte si vše, po čem vaše tělo touží a zároveň vám pomůže doplnit energii.

3) Vitamín D

Doplňujte vitamín D. V létě je to snadné. Stačí 15 min na sluníčku a vitamín D si začne naše tělo vytvářet samo. Více se o tom dočtete v článku „Jak ovlivňuje sluneční záření naše zdraví“.  Na podzim přichází na řadu doplňky stravy. Do lékárny běhat nemusíte, objednejte si vitamín D zdarma na celý rok. Zaplatíte pouze poštovné.

4) Cvičení a pohyb

Vyrážejte na procházky do přírody. Na podzim příroda hraje všemi barvami, houbařská sezóna je na svém vrcholu a vy můžete spojit příjemné s užitečným. Pokud nejste zrovna zapálení houbaři, pak můžete začít s něčím novým. Přemýšlíte o tom, že začnete běhat? Na nic nečekejte a začněte. V článku jak začít běhat i po 40 najdete tipy, jak začít a jakým chybám se vyvarovat. Pokud se k tomu sami nedonutíte, pořiďte si psa. Získáte nejen nejlepšího přítele, ale také motivaci vstát z postele a pohyb se pak stane s každodenním venčením denní rutinou.

5) Užívejte si volné dny s rodinou

Nezapomínejte na to, že práce je sice důležitá, ale zdraví máte jen jedno. Proto se snažte víkendy trávit tak, abyste si odpočinuli. Dělejte to, co vás baví a naplňuje. Odpočívat se dá i aktivně, nejen pasivně.

Pokud je vaše zaměstnání psychicky náročné, odložte o víkendu všechny starosti a zapojte fyzickou sílu. Mozek si odpočine a vy načerpáte energii. Realizujte aktivity, které už delší dobu odkládáte a nenechte se podzimním sychravým počasím položit na lopatky.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama