Energyfood. Gaja essence a Buddha essence. Reklama

Netradiční druhy zeleniny: Má smysl je vyzkoušet?

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Také máte pocit, že ve své kuchyni točíte stále dokola brambory, cibuli a mrkev? A co zkusit vdechnout jídelníčku nový a svěží dech? Sáhnout můžete třeba po méně známé zelenině. Získáte tím nejen další zkušenosti, ale také nové chuťové zážitky.

1. Tuřín

V dobách minulých se na talíři objevoval tuřín mnohem častěji než dnes. V současnosti se na něj totiž tak trochu pozapomnělo, což je ale veliká škoda. Jedná se o kořenovou zeleninu s nízkým obsahem kalorií, a naopak vysokým podílem mikroživin. Jeho chuť je mírně pikantní, avšak lahodná. Tuřín se hodí třeba do salátů, zeleninových polévek, ale dá se klidně i osmažit na pánvi. Konzumuje se syrový nebo tepelně upravený.

2. Okra

Zdrojem okry je ibišek jedlý, právě jeho plody se sklízí a používají v asijské a africké kuchyni. V našich končinách se jedná o další takřka neznámou zeleninu s velkým potenciálem. Okra má protáhlý tvar a tmavší zelenou barvu. Její chuť je výrazná a je v ní cítit zvláštní trpkost, která jí propůjčuje specifické vlastnosti. Může se jíst na mnoho způsobů, a to syrová, vařená, pečená, dušená či smažená.

Zdroj: Freepik.com

3. Ačokča

Má exotický původ a je někde na pomezí mezi paprikou a okurkou. Zvláštní kombinace, že? Tato zelenina pochází z teplých a vlhkých oblastí Střední a Jižní Ameriky, kde dozrává na pnoucí se liáně. Ale zkusit si ji můžete vypěstovat klidně i na české zahrádce.

Ačokča se dá použít takřka všude tam, kam se za normálních okolností dává paprika nebo okurka. Uplatní se proto třeba v zeleninových salátech, ale dobře se dá i zavařovat, vynikající je zejména v klasickém sladkokyselém nálevu.

4. Štěrbák

Jestliže milujete běžný hlávkový salát, štěrbák by vaší pozornosti neměl uniknout. Také on náleží mezi listovou zeleninu, a proto ho využijete při přípravě osvěžujících salátů nebo k efektnímu dozdobení obložených chlebíčků.

Příjemně potěší také fakt, že má zajímavý podíl zdraví prospěšných látek. Hojně je v něm zastoupená například vláknina, která je důležitá pro správnou činnost zažívacího ústrojí. Obsahuje také vitamín C, kyselinu listovou a další cenné látky.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama