Mladá paní - lifestyle magazínReklama

Nejlepší jídla před tréninkem ve fitku

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Abychom v posilovně podali dobrý výkon a dostali se tak blíže k vysněné postavě, je potřeba tělu před aktivitou dodat pořádnou dávku energie a živin. Poslední jídlo bychom měli sníst asi hodinu před tréninkem, aby tělo mělo dost času potravu strávit a nebylo trávením zatíženo při cvičení. Co jíst před tréninkem a proč?

Předtréninkové jídlo by mělo obsahovat primárně sacharidy. Ty pomohou zásobit tělo energií a při tréninku mu dodají potřebnou sílu. Připravili jsme pro vás 5 tipů na top jídla, která obsahují vše, co vaše tělo před tréninkem potřebuje.

1. Ovesná kaše

Ovesné vločky jsou považovány za tzv. superpotravinu. Obsahují spoustu komplexních sacharidů a vlákniny, která napomáhá správnému trávení. Kaši můžeme ozdobit oblíbeným ovocem a na dochucení přidat trochu medu či čekankového nebo javorového sirupu (ten je mimochodem také výborným zdrojem vlákniny).

2. Celozrnný sendvič se šunkou

Popusťte uzdu své fantazii a připravte si celozrnný sendvič se šunkou. Sendvič z plátků celozrnného toustového chleba naplníme čímkoliv, na co máme chuť. Pro příklad můžeme použít krémový sýr typu Žervé, několik plátků vysokoprocentní šunky, plátky sýra, několik listů ledového salátu a čerstvé rajče.

3. Ovocné smoothie

Ovocné smoothie plné vitamínů a antioxidantů lze připravit za pár minut. Jednoduše hodíme do mixéru oblíbené ovoce a zeleninu, zalijeme vodou či oblíbeným mlékem. Můžeme také přidat lžíci jogurtu. Po takovém smoothie se bude cvičit samo!

Tip: Pro inspiraci jsme pro vás připravili domácí recepty na smoothie z různých druhů ovoce s chia semínky a další výborné, zdravé a především energií dobíjející pochoutky.

Zdroj: Freepik.com

4. Zeleninový salát s bulgurem

Bulgur je nalámaná celozrnná pšenice, která je jednoduchá na přípravu – stačí ji pouze uvařit ve vodě. Zeleninový salát obohatí o množství komplexních sacharidů a dodá mu zajímavou chuť. Do salátu pak můžeme přidat třeba balkánský sýr nebo orestované kuřecí prso.

5. Směs oříšků a sušeného ovoce

Ačkoliv ořechy obsahují také tuky, v kombinaci se sušeným ovocem jsou výbornou svačinkou plnou energie, která je před tréninkem potřeba. Vybírat bychom měli směsi s co nejmenším procentem přidaného cukru, případně si můžeme vyrobit vlastní směs s pomocí sušičky na ovoce.

Tip: Zjistěte také, které fitness drinky a další výživové doplňky jsou vhodné a které naopak s klidným svědomím můžete v posilovně odmítnout.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama