Energyfood. Gaja essence a Buddha essence. Reklama

Jarní tipy na zdravé svačinky

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Plánujete do vašeho jídelníčku zavést zdravou změnu v podobě doma připravených svačinek a omezit tak časté návštěvy fast food restaurací a dodat tělu formu? Jaro je pro to ideální. Připravili jsme pro vás tipy na zdravé svačinky, a pro ty, co s nimi ještě nezačali, několik důvodů, proč třeba ještě dnes začít.

Výhody zdravých svačin

Když mluvíme o svačinách, nemyslíme tím koblihy nebo párek v rohlíku, ale např. zdravý zeleninový salát, jogurty, ovoce atd. Konzumování zdravých svačin přes den s sebou nese řadu výhod.

1. Svačení zabraňuje přejídání

Ačkoliv podle odborníků na výživu není nutné jíst 5x denně a každý by se měl řídit spíše podle svého vlastního nastavení, delší intervaly mezi jídly mohou způsobovat velký hlad, a pak i zvýšené riziko přejídání. Zdravé svačiny mezi jídly by tomuto měly zabránit a kalorie přijaté v průběhu dne lépe rozložit.

2. Poskytují dostatek energie v průběhu celého dne

Zdravé svačinky vám zajistí dostatek energie na vaše činnosti. Dodají tělu potřebné látky v průběhu celého dne a vy se jednoduše budete cítit dobře, svěže a plni energie.

3. Posilují kognitivní funkce mozku

Nejspíš se všichni shodneme na tom, že hlad rozptyluje, unavuje a vysiluje. S hladovým bříškem na nic nemáme energii a ani náladu. Je dokázáno, že svačiny v průběhu dne dokážou zlepšit soustředění. Když vám kručí v žaludku, je to znamení, že tělu chybí energie. Mozek je vyčerpán a jednoduše odmítá spolupracovat. S denní dávkou vitamínů, minerálů a dalších zdraví prospěšných látek v podobě zdravého zeleninového salátu nebo jogurtu s ovesnými vločkami dodáte tělu přesně to, co potřebuje. Odbouráte únavu a vaše mysl opět začne fungovat tak, jak má.

Tipy na zdravé svačinky, které připravíte během chvilky

Také se vyplatí mít v záloze recepty nebo alespoň vědět, kam pro ně sáhnout. Každý den tak můžete zkoušet nové chutě a vytvořit si zdravý a pestrobarevný jídelníček na celý týden. Připravili jsme pro vás tipy na zdravé svačinky, které připravíte během chvilky. Začneme nejprve pomazánkami, pak budeme péct a na závěr poradíme, jak si doma připravit výborný jogurt s ovesnými vločkami.

1) Cottage s červenou řepou

Možná i vy u dětí bojujete s tím, že odmítají některé druhy zeleniny. A právě maskování zeleniny je osvědčeným způsobem maminek. Pro přípravu tohoto receptu si vystačíte pouze s pár ingrediencemi, ty najdete v receptu Cottage s červenou řepou. Podávat tuto pomazánku můžete s čerstvým pečivem, ale také s krekry nebo křupavými tyčinkami.

2) Mrkvová pomazánka s Lučinou

Podobným způsobem můžete připravit například mrkvovou pomazánku s Lučinou.

Zdroj: Freepik.com

Na tento recept si připravte:

  • menší mrkev
  • Lučinu (množství dle požadovaných porcí)
  • dvě polévkové lžíce zakysané smetany
  • sůl a pepř na dochucení
  • případně pažitku na posypání

Postup:

Mrkev nastrouhejte najemno a smíchejte s Lučinou a zakysanou smetanou. Podávejte s čerstvým pečivem.

3) Ovesné placičky na slaný způsob

Dalším tipem na zdravý jarní recept jsou ovesné placičky na slaný způsob. Můžete je využít jako svačinku přes den nebo jako zdravější alternativu večerního mlsání.

4) Zeleninové chipsy

Podobně můžete na večer připravit i zeleninové chipsy. Na ně můžete použít různou zeleninu – nejčastěji celer, mrkev, petržel, cuketu, případně i bílou ředkev. Zeleninu stačí nakrájet na tenké plátky, pomazat olivovým olejem a dochutit solí, česnekem a kořením. Na pečicím papíru se chipsy pečou při teplotě 180 °C cca 12 minut. Vyzkoušet můžete také cizrnové chipsy nebo avokádové chipsy s hummusem.

5) Není jogurt jako jogurt

Přežít pracovní dopoledne vám pomůže jogurtová miska s ovesnými vločkami. Připravit si ji můžete jako variantu na doma i do práce. K druhé verzi využijete menší zavařovací sklenici nebo jinou uzavíratelnou dózu. Jedná se o navrstvenou směs bílého jogurtu, ovesných vloček (ty přes noc nasáknou potřebnou vlhkost) a ovoce. Využít můžete pokaždé úplně jiné kombinace, než jaké uvádí recept a připravit si na každý den svůj zdravý jogurt s jinou příchutí.

Jak na přepravu zdravých svačin

A na závěr si pojďme říct, jak pohodlně přepravovat svačinu. Nám se osvědčily nejrůznější uzavíratelné krabičky, které můžete vzít všude s sebou. Dále na českém trhu najdete krabičky, které lze dát do mikrovlnné trouby. V dnešní době je výběr tak široký, že si vybere úplně každý. Pro jogurtové směsi pak můžete využít zavařovací skleničky. Pokud cestujete a svačiny chcete mít v chladu, doporučujeme pořídit si autochladničku. V horkém létě je k nezaplacení a vaše saláty vydrží déle osvěžující a plné chutí a vůní.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama