Energyfood. Gaja essence a Buddha essence. Reklama

Jak zajistit příjem proteinu bez masa

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Nejíst maso dnes nepředstavuje zásadní problém. Ne tehdy, pokud se rovnou nerozhodnete pro veganství a výrazně tím nezkrátíte svůj seznam na bílkoviny bohatých potravin. I pak ale můžete bílkoviny čerpat z jiných a pro někoho možná překvapivých zdrojů. Jaké to jsou?

Maso není jediným zdrojem bílkovin

Ačkoliv je maso hlavním zdrojem bílkovin (v kuřecím mase najdete až 27 gramů bílkovin na 100 gramů), pořád existují i jiné variace.  Například vejce obsahuje 12 gramů bílkovin na 100 gramů a tvaroh má podobné množství bílkovin jako vejce. To však není žádná záchrana pro vegany, kteří v rámci svého stravování odmítají jíst veškeré potraviny, které pochází z živočišných zdrojů. Těm je pak doporučeno zařadit do jídelníčku například sójový sýr tofu, který obsahuje přibližně 20 gramů bílkovin na 100 gramů. Vynikajícím rostlinným zdrojem bílkovin jsou i fazole, sója, čočka nebo cizrna. To však stále není všechno. Pokud vám z nějakého důvodu luštěniny nechutnají nebo po nich trpíte zažívacími problémy a na vašem talíři se neobjevují dostatečně často, můžete je doplnit dalšími cennými zdroji. Sáhnout můžete po řasách, včelím pylu nebo mladém ječmeni.

Spirulina jako zdroj bílkovin

Co se obsahu bílkovin týče, strčí sladkovodní řasa spirulina do kapsy i maso. V jejích 100 gramech najdete až 60 gramů bílkovin. Obsah bílkovin ve spirulině se liší v závislosti na místě jejího výskytu. Uvádí se, že spirulina obsahuje 55 až 70 % bílkovin. Kromě toho je výborným prostředkem pro detoxikaci organismu a posílení imunity. Ačkoliv může spirulina bílkoviny do vašeho jídelníčku efektivně doplňovat, pořád nezastupuje hlavní potřebný podíl. Nejčastěji je k dostání ve formě tablet, těch byste museli snít velké množství a překročit jejich denní doporučené dávkování, abyste do sebe dostali dostatečný denní objem bílkovin.

Zdroj: Freepik.com

Chlorella je také bohatá na bílkoviny

Podobným zdrojem bílkovin je i další řasa chlorella, která se na trhu opět nejčastěji objevuje buď ve formě prášku, nebo častěji ve formě tablet a kapslí – například produkt Taiwan Chlorella tabs. V chlorelle najdete až 50 % bílkovin. Kromě toho je chlorella rostlinným zdrojem vitamínu B12. Tento vitamín se vyskytuje především v živočišných zdrojích potravy. Právě vegani na jeho nedostatek ve stravě „trpí“.

Mladý ječmen doplní bílkoviny a napomůže detoxikaci

Dalším produktem, který by vás v rámci zvýšení příjmu rostlinných bílkovin mohl zajímat, je Organic Barley Juice powder – tedy prášek z mladého zeleného ječmene, který patří k superpotravinám a který rovněž obsahuje pro tělo nepostradatelné bílkoviny – a to až 18 %. Kromě toho podporuje detoxikaci organismu. Výjimečný je i tím, že obsahuje všech 20 druhů aminokyselin, což se u jednotlivých potravin nestává tak často.

Raw Ambrosia jako nevšednost na vašem talíři

V neposlední řadě můžete za zdroj bílkovin považovat i doplněk stravy Raw Ambrosia. Jedná se o biologicky fermentovaný úlový pyl, který kromě jiných výjimečných přírodních látek obsahuje i bílkoviny. Malinkatá zrnka pylu sice zpestří váš jídelníček (vzhledem k malému množství, které budete konzumovat), avšak ani tento doplněk stravy nepokryje potřebnou denní dávku bílkovin. Může však být jedním z mnoha, kterým budete vyvažovat objem bílkovin ve vašem jídelníčku. Stejně jako zelený ječmen, i včelí pyl obsahuje všech 20 druhů aminokyselin. Produkt posiluje fyzické i mentální zdraví.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama