Energyfood. Gaja essence a Buddha essence. Reklama

Jak zahnat chuť na sladké při dietě

Fotografie: Ovocná mísa
Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Na cukru může vzniknout závislost, která v dietě značí jasný problém. Cukr je často přezdívaný tichým zabijákem, protože zabijí nejen naši dietu, ale má také negativní dopady na naše zdraví. Jak se vypořádat s chutěmi na sladké při zdravém životním stylu?

Zapojte do jídelníčku ovoce

Ovoce obsahuje sice rychlý cukr, ale také živiny, vitamíny a minerály, které naše tělo využijí. S ovocem v dietě je důležité to nepřehánět (obsahuje také kalorie), ale s chutí na sladké vám zaručeně pomůže. Vybírejte méně kalorické ovoce – například jahody, ostružiny, maliny nebo meloun.

„Sladké“ dezerty bez cukru

Zdravé dezerty jsou také „sladké“, pouze nejsou slazené běžným cukrem. Upečte si zdravý dezert a oslaďte ho umělým sladidlem, medem, stévií nebo proteinovým práškem, který dezertu dodá také velké množství kvalitních bílkovin. Tipů na zdravé a chutné dezerty jsou tisíce, proto budete mít z čeho vybírat.

Káva oddálí hlad

Káva je velký pomocník v boji proti sladkému. Káva vám pomůže nejen zahnat chuť na sladké, ale také oddálit hlad. Opět je důležité to s kofeinem nepřehánět, kofein má pozitivní účinky na naše zdraví, ale ve vyšším množství může mít i negativní dopady. Kávu vybírejte černou, bez cukru a mléka.

Zdroj: Freepik.com

Pohyb vám zaměstná hlavu a vy na sladké zapomenete

Pokud vám ani jedna výše zmíněná rada nepomáhá, posledním tipem je pohyb. Nemusí se nutně jednat o sportovní aktivitu, ale o jakýkoliv pohyb, který zaměstná vaši hlavu a přestanete myslet na sladké. Jděte si zaběhat, na procházku se psem, vrhněte se na úklid domu nebo posekejte trávu na zahradě. Je to jedno do čeho se pustíte, vše je lepší než se zakousnout do čokolády.

Bylinkové čaje s medem

Místo cukru ovšem můžete využít i jiná sladila, která jsou zdravější a nemusíte hned ztloustnout nebo ohrozit vaši dietu. Pokud si uděláte mátový, meduňkový či jiný bylinkový čaj a dáte do něj lžičku medu, sladkou chuť pocítíte a nenaberete ihned kila navíc. Dále můžete vyzkoušet sladila bez cukru, která v dnešní době najdete už od mnoha značek a můžete si vybrat dle chuti. Pravdou je, že tato umělá sladila dodávají nápojům trochu jinou příchuť. Proto je důležité zkoušet a vybrat si to, co vám bude vyhovovat nejvíce.

Chuť na sladké po nějaké době zmizí, v začátcích je opravdu důležité jí nepodlehnout a vydržet. Uvidíte, že brzy se pozitivní výsledky dostaví a vy si na čokoládu ani nevzpomenete.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama