Mladá paní - lifestyle magazínReklama

Jak uvolnit krční páteř? Poradíme 3 účinné cviky

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Bolest krční páteře může být způsobena mnoha příčinami. Mezi ty nejběžnější patří osteoartróza, vyhřezlá ploténka, skřípnutý nerv, ale i stres, ať už zapříčiněný psychickými problémy či fyzickou zátěží, špatné držení těla nebo vážnější zdravotní příčiny. Neléčená bolest krční páteře může způsobit bolesti hlavy – migrény. Pomoci mohou cviky a včasná léčba.

Domácí první pomoc při bolesti krční páteře

Jestliže jste se ráno probudili a ucítili pnutí a nepříjemnou bolest v oblasti krční páteře, vyzkoušejte zmírnit bolest těmito typy:

  • Zpomalte a zkuste jeden den odpočívat a vyhýbat se fyzické zátěži.
  • Použijte studené nebo teplé obklady (doporučujeme se poradit s lékařem alespoň telefonicky).
  • Zapojte cvičení na protažení krku a ramen. Využít můžete cviky, které vám v dalších odstavcích doporučíme, nebo se poraďte s odborníkem – fyzioterapeutem.

Jak uvolnit krční páteř

Abychom mohli svaly procvičit správně, je potřeba zaujmout pozici vleže. Svaly musí být uvolněné a vsedě jsou zapojené. Proto budeme cvičit vleže, a díky tomu správně krční páteř procvičovat. Inspiraci jsme si vzali od fyzioterapeutky a osobní trenérky, školitelky fyzioterapeutů a trenérů s 20letou praxí Kristiny Bertošové. Odkaz na její video najdete na konci článku. Pro cvičení vám bude stačit podložka a dostatek prostoru.

Cvik č. 1 – přední strana šíje

  • Lehněte si na záda a levou ruku si vložte pevně pod zadek.
  • Pravou ruku si položte na ucho a obličej musí směřovat ke stropu.
  • Pomaličku suňte týl hlavy po zemi do úklonu pravým uchem k pravému rameni.
  • Nedělejte předklony – hlava musí být stále obličejem ke stropu.
  • Přitažením brady na hrudník zvýšíte napětí v oblasti šíje na levé straně.
  • Nádechem zatlačte hlavou do dlaně a dlaní proti hlavě.
  • S výdechem uvolněte a jděte uchem k rameni a prodýchejte.
  • Následně se pomalu vraťte zpět do původní polohy.

Následně opakujete cvik na druhou stranu. Tedy pravou ruku vložte pod zadek a levou si dejte na ucho a postupujte stejně jako minule.

Zdroj: Freepik.com

Cvik č. 2 – zadní strana šíje

  • Lehněte si na záda a spojte ruce, jako při modlení.
  • Takto spojené ruce vložte na týl.
  • Pozor, nejedná se o posilování břišních svalů, ty musí být naprosto uvolněné.
  • Pomalu zvedněte ruce lokty k obličeji a nechte volné celé tělo, pouze pomocí rukou ohýbejte hlavu na hrudník.
  • Zvedejte hlavu od země, až se hlava dotkne hrudníku, vydržte cca 10 sekund, dýchejte a pomalu vraťte zpět. Zopakujte několikrát po sobě.

Cvik č. 3 – přední strana krku

  • Dejte si jednu ruku na klíční kost a pomaličku zatáhněte loktem dolů.
  • Hlavu otočte do strany a jděte do záklonu.
  • Vydržte v této poloze a prodýchejte.
  • A vraťte zpět.
  • Stejně opakujte i na druhou stranu.
  • Důležité je nezadržovat dech, dýchat normálně a přirozeně.

Cviky můžete cvičit kdykoliv i jako prevenci. Nečekejte, až vás bolest krční páteře dostane a cvičte tyto cviky preventivně. Navíc předejdete nepříjemné bolesti hlavy, která dokáže zkazit celý den.

Zdroj: zde

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama