Energyfood. Gaja essence a Buddha essence. Reklama

Jak ráno vstát s úsměvem, když jste „noční sova“?

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Potřebujete změnit režim z nočního ponocování na ranní vstávání, ať už z důvodu pracovních či osobních? Poradíme vám, jak na to, abyste ráno vstali s úsměvem. Samozřejmě bez nutných změn v režimu spánku se to neobejde.

1) Včasné spaní ranní chmury zahání

První rada zní, jděte včas spát. Ano, jedná se o radu, která pro noční sovy není zrovna ideální. Pokud si nenastavíte pravidelný spánkový režim, ranní ptáče se z vás nestane. Tipy pro zdravý spánek najdete v článku „Jak se zbavit nespavosti“. Kvalitní spánek snižuje stres, podporuje duševní pohodu a zdraví srdce.

Jestliže chcete být ranní ptáče, pak začněte hlídat čas, a to především večer. Přesuňte svou aktivitu z nočních do brzkých ranních hodin. Dodržujte přitom délku spánku, na kterou je vaše tělo zvyklé. Jestliže víte, že nemůžete usnout a chvilku vám trvá, než zaberete, jděte si lehnout o hodinku dřív a myslete na to, proč vlastně chcete ráno vstát (více se tomuto tématu budeme věnovat v bodě 4). Podpořte usínání vhodnými bylinkami a bylinnými doplňky stravy. Dopřejte si lehké usínání a kvalitní spánek a nechte na sebe působit sílu bylin.

2) Vyživte mozek a dodejte mu sílu na celý den

Mozek je řídící jednotka našeho těla a podle toho, jak ho živíme, také funguje. Proto ve chvíli, kdy zaměníte noční bdění za ranní vstávání, výživoví poradci doporučují zařadit vhodné potraviny pro zdravý mozek do jídelníčku. Pokud chcete podpořit činnost mozku bylinkami a přírodní cestou, pak doporučujeme navštívit náš e-shop, kliknout na sekci „Mozek“ a vybrat si z bylinných koncentrátů ten nejvhodnější pro vás.

Zdroj: Freepik.com

3) Přeměňte ranní negativní energii na pozitivní

Znáte transformační mantry? Pokud vás zajímá, co to je, navštivte YouTube a dejte si tento výraz do hledáčku. Vyjede vám nabídka audio manter, stačí si vybrat takovou, která vám sedne nejlépe, a uvidíte, že negativní energie bude ta tam. Zařaďte poslouchání transformačních manter do ranní rutiny a nepřiživujte tu negativní (nechuť vstát, nechuť jít do práce). Snížíte si negativitu a s úsměvem na rtech jde všechno lépe. I to ranní vstávání.

4) Před spaním se motivujte k rannímu vstávání

Večer, než si půjdete lehnout, si rozmyslete, čím začnete své ráno. Motivujte se a do svého ranního kolotoče zapojte chvilku pro sebe. Může to být ranní procházka, běh, poslouchání mantry či pití kávy při poslechu hudby na balkoně. Něco, na co se budete těšit, když se proberete a naladíte se do pohodové nálady.

Doporučují se i další metody – psát si důvody, proč vstáváte, co vás k tomu motivuje, na co se těšíte atd. Nebo si dát budík daleko od postele, abyste ráno museli vstát a díky tomu se velmi rychle probrali. A abychom vás ještě více ke změně režimu namotivovali, doporučujeme přečíst si článek „Ranní ptáčata mají méně depresí než noční sovy“, najdete ho na stránkách rozhlas.cz, kde profesor Ondřej Ludka (vedoucí Spánkového centra Fakultní nemocnice U svaté Anny v Brně) popisuje na základě vědeckých studií, jaký dopad ze zdravotního hlediska může mít ponocování a pozdní vstávání. A to nejen po psychické stránce.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama