Mladá paní - lifestyle magazínReklama

Jak přirozeně a správně hubnout a cítit se stále plni energie?

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Štíhlé křivky na nás útočí z každého druhého reklamního billboardu. Není se tedy čemu divit, že mnoho žen se necítí „ve své kůži“, když přiberou nějaké to kilo. Bohužel, někdy to nejde jinak. Například v těhotenství jsou chutě silnější než vůle. Nahoru jdou kila většinou velmi lehce, shazování je už těžší. Jak přirozeně a správně hubnout a cítit se plni energie bez hladovění?

Obezita v Evropě i ČR – pár čísel na začátek

Pokud se podíváme na statistiky obezity v ČR i Evropě, je zřejmé, že se počet lidí trpících nadváhou zvyšuje, a to velmi rychle. Poslední údaje jsou na stránkách Českého statistického úřadu z roku 2019.

Obezita a nadváha v ČR podle ČSÚ

  • Obezitou trpí podle dat ČSÚ 18,5 % Čechů – z toho 20 % mužů a 18 % žen
  • Mírnou nadváhou pak 47 % mužů a 33 % žen

Obezita a nadváha v Evropě podle WHO

  • WHO rovněž upozorňuje, že obezitou v Evropě trpí 56,7 % žen a 71,4 % mužů

Ale pojďme se vrátit k nám domů. ČSÚ dále zveřejnil, kolik % mužů či žen tráví volný čas sportem, kdo více jí zeleninu, kdo ovoce a jak jsou na tom rekreační pohybové aktivity.

  • 40 % dospělých Čechů se nevěnuje žádné sportovní aktivitě ani rekreační sportovní aktivitě.
  • Ze zbylých 60 % se více sportovním aktivitám věnují muži (3,6 hod./týden) – ženy (3,2 hod./týden).
  • Ženy ovšem vedou ve zdravém stravování. Více než 21 % žen konzumuje ovoce 2 a vícekrát denně. Ve stejné míře ho konzumuje pouze 12 % mužů.

Jak tedy správně hubnout a necítit se vyčerpaně a bez energie?

Pokud budete držet hladovku a jíst maximálně jedno malé jídlo denně, nejenže si můžete způsobit zdravotní potíže, ale také místo hubnutí můžete zpozorovat obrácený efekt. V článku „Jaké jsou největší chyby při hubnutí“ jsme to detailně vysvětlili. Máme pro vás připravených 5 zajímavých tipů, které pokud budete dodržovat, kila půjdou dolů, i když pomalu, ale jistě. Poradíme vám, jak správně hubnout bez hladovění a s dostatkem energie.

1) Dostatek vlákniny je základ

Denní dávka vlákniny by měla být alespoň 25 – 30 gramů a jak jsme si řekli, zeleninu a ovoce především muži moc rádi nemají. Jenže je to zdravá cesta k tomu, jak shodit kila a jak si udržet hladinu cukru v krvi, cholesterol i krevní tlak ve zdravém rozmezí. Pokud si místo knedlíků a vepřového uděláte čočku, pak tím prospějete svému zdraví, zasytíte se a s každým dalším zdravým jídlem půjdou pomalu kila dolů. V článku „Potraviny s vysokým obsahem vlákniny“ najdete inspiraci i recepty pro změnu jídelníčku.

2) Listová zelenina by měla být vaše první volba

Zelená listová zelenina by měla být na vašem denním menu. Ať už se jedná o špenát, hlávkový salát, rukolu nebo mangold. Listová zelenina pomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi a snižuje riziko cukrovky 2. typu. A navíc obsahuje železo, které se postará o energii a vápník v té nejzdravější formě. Inspirujte se recepty na saláty z naší zdravé kuchyně a udělejte doma změnu v jídelníčku k lepšímu.

Zdroj: Freepik.com

3) Vynechte čokoládu, cukr, sýr a maso – zkouškové období 1. týden

Tento bod může být pro mnoho lidí naprosto nemožný, a přitom je to tak jednoduché. Jestliže je vaším cílem opravdu zhubnout, zkuste to alespoň na 1 týden. Prostě jen jako zkoušku, aniž byste si řekli, že tyto potraviny odstraníte navždy. Ryby nebo kuřecí maso můžete do jídelníčku zapojit, ale pokud týden vydržíte bez sladkostí, sladkých limonád, tučných sýrů a vepřového, uvidíte, že se budete cítit mnohem lépe, a ačkoliv nezhubnete hned 10 kg, pokrok bude viditelný. Místo čokolády sáhněte po ovoci, limonádu vyměňte za okurkovou vodu nebo mátový čaj a u televize zobejte oříšky. Doplníte energii, vlákninu a díky mátovému čaji se vám bude lépe trávit.

4) Pohybem ke zdraví i k dobré náladě

Pohyb a cvičení je prostě při hubnutí nutnost. Pokud pouze omezíte jídelníček, ale budete celé dny sedět u PC, sice asi nějaké to kilo zhubnete, nicméně efekt bude minimální a vám dojde motivace. Navíc cvičení, ale i procházka v lese nebo výšlap na rozhlednu vám zlepší náladu. Při fyzické zátěži se začnou tvořit endorfiny v mozku a vy se budete cítit mnohem lépe na těle i duši. Stačí 30 min alespoň 3x do týdne.

5) Zapojte i doplňky stravy, které podporují hubnutí a dodávají energii

Pokud zapojíte zdravou stravu a pohyb, pak pro více energie zapojte do denní rutiny i doplňky stravy Acai. Jaké jsou zdravotní benefity těchto brazilských bobulí, to si můžete přečíst v článku „Bobule Acai: úžasná superpotravina z Amazonie“. Nemusíte pro ně jezdit tak daleko. Prodávají se jako doplňky stravy, a to buď v prášku, nebo kapslích. V našem e-shopu Klub Energy Tábor je najdete pod názvem Acai Pure ve formě prášku. Jedná se o nejsilnější antioxidant. Acai navíc aktivuje energii a při dodržení pohybu a pestrého jídelníčku pomůže výrazně i s hubnutím.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama