Mladá paní - lifestyle magazínReklama

Jak předcházet stárnutí kůže a možné příčiny

stárnutí kůže a jak mu předcházet
Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Každá žena by si přála mít krásnou, jemnou a stále pevnou pleť bez znatelných vrásek a opotřebení. Čas nezastavíme, ale můžeme alespoň částečně předcházet stárnutí kůže, a díky tomu i v pokročilém věku vypadat stále šik. Zjistěte, jaké jsou nejčastější příčiny stárnutí kůže, co udělat pro jejich zpomalení a jak si udržet mladistvý vzhled co nejdéle.

Příznaky stárnutí kůže

Stárnutí kůže je způsobeno mnoha faktory. Patří mezi ně například zpomalení syntézy kolagenu s přibývajícím věkem, stres, UV záření, zdravotní stav, genetika i zdravá strava. Postupem věku můžeme pozorovat ztenčení kůže a změnu barvy kůže. Objevují se jemnější i hrubší vrásky, snižuje se tvorba mazu a pokožka je pak suchá a šupinatí.

Jak stárnutí předcházet

Jak jsme již zmínili, stárnutí se nevyhneme nikdo, ale předcházet a zpomalit ho určitě můžeme i bez plastických zákroků a drahých operací.

  • Pravidelná péče o pleť je prvním důležitým krokem ke zmírnění příznaků stárnutí. Čistěte pokožku vhodnými kosmetickými přípravky, které jsou určeny pro typ vaší pleti. Pokud si nejste jisti, zajděte na kosmetiku a poraďte se s odborníkem.
  • Nevystavujte pokožku UV záření a pokud milujete opalování, nezapomeňte se chránit opalovacími krémy s vysokým ochranným faktorem (SPF 30–50).
  • Omezte nikotin a alkohol.
  • Snažte se vyhnout stresu a dostatečně a kvalitně spěte.
  • Dodržujte pravidelný pitný režim – stačí čistá voda, která je pro organismus nejzdravější.
  • Jezte vyváženou stravu s vitamíny a minerály, které vám s mladistvým vzhledem pokožky pomohou, které to jsou?

Vitamíny a potraviny, ve kterých jsou obsaženy pro mladistvý vzhled pleti

Vitamínů, které se stanou vašimi pomocníky s bojem proti stárnutí, je skutečně mnoho. Stačí je zařadit do jídelníčku. Poradíme vám, v jakých potravinách je najdete a v čem jsou pro vaši pokožku nepostradatelné.

Vitamín A

Vitamín A napomáhá nejen při zpomalení stárnutí kůže, ale také je velmi důležitý pro zdravý zrak. Najdete ho v mrkvi, dýni, brokolici, rybím tuku, vejcích, mléčných výrobcích nebo v listové zelenině.

Zdroj: Freepik.com

Jak vitamín A pomáhá při stárnutí pokožky?

  • Napomáhá k lepší hydrataci pleti
  • Zvyšuje odolnost pokožky
  • Pomáhá proti stařeckým skvrnám a akné

Tip: Trpíte na akné? Zjistěte, co vám v boji s akné pomůže nejlépe.

Vitamín B2, B3, B7

Vitamíny skupiny B, konkrétně B2, B3, B6 a B7, jsou dalšími významnými pomocníky proti stárnutí pleti. Kde ho najdeme?

  • v mléku
  • sýrech
  • zelenině
  • játrech
  • ledvinách
  • vejcích
  • rybách

Kromě toho, že pomáhá udržovat zdravou kůži, vlasy a nehty, zmírňuje také bolesti hlavy a udržuje náš zrak bdělý, tedy ulevuje od únavy očí.

Vitamín B3 je obsažen v těchto potravinách:

  • datle
  • avokádo
  • vejce
  • arašídy
  • ryby
  • játra
  • obilné klíčky i švestky

Přispívá nejen ke zmírnění stárnutí pokožky, ale také snižuje hladinu cholesterolu, podporuje prokrvování, využívá se jako prevence při migrénách.

Vitamín B7 najdeme například:

  • v hovězích játrech
  • žloutku
  • sóje
  • mléku či rýži (neloupané).

Brání vzniku kožních onemocnění, využívá se proti lámavosti nehtů, tlumí bolest svalů a zabraňuje vypadávání vlasů.

Vitamín C

Vitamín C je významným antioxidantem a využívá se zejména pro posílení imunitního systému. Obsažen je například:

  • v citrusových plodech
  • jahodách
  • květáku
  • rajčatech
  • melounu
  • bramborách či listové zelenině.

Napomáhá k hojení ran a popálenin, v kombinaci se zinkem a mědí také k pevnější a elastičtější pokožce.

Vitamín D

Zdrojem vitamínu D je v první řadě slunce. Proto doporučujeme trávit minimálně 10 minut denně na sluníčku. Dále ho najdeme:

  • v rybím tuku
  • sardinkách
  • mléku a mléčných výrobcích obecně

Pomáhá obnovovat kožní buňky i při léčbě kožních ekzémů.

Vitamín E

Vitamín E je velmi důležitý nejen pro zdravou pokožku, ale také například jako prevence proti Alzheimerově chorobě, snižuje riziko vzniku šedého zákalu, urychluje hojení popálenin a také pomáhá udržet mladistvý vzhled. V článku, „Jak na naše zdraví působí vitamín E“ zjistíte, v jakých potravinách ho najdete a jaké jsou jeho zdravotní přínosy pro lidský organismus.

Zdravý životní styl a vhodná strava nezastaví stárnutí, ale zcela jistě vám pomůže cítit se mladě a svěže co nejdéle.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Relaxin

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.