Mladá paní - lifestyle magazínReklama

Jak ovlivňuje sluneční záření naše zdraví?

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

V letních dnech se cítíme doslova plni energie. Ráno se dřív budíme, později usínáme. Slunce nám dodá elán a dobrou náladu. Jaký vliv má sluneční záření na naše zdraví a kolik času na něm trávit, abychom jeho sílu využili opravdu naplno a neriskovali zdravotní problémy?

Sluneční záření jako zdroj vitamínu D

Jakmile se sluneční paprsky dotknou naší kůže, začne se derivát cholesterolu přeměňovat na vitamín D. Tato přeměna trvá 2 hodiny, proto je důležité ihned po opalování nechodit do sprchy a mýt se mýdlem. Jinak o tuto přeměnu přijdete a žádný vitamín D se v těle nevytvoří. Ovšem pokud po opalování skočíte do bazénu, pak o přeměnu nepřijdete. Klíčové v tomto procesu je nemýt si pokožku žínkou.

Výzkumy ukazují, že vitamín D může zastavit nebo dokonce zvrátit vývoj rakovinových buněk. Je také naprosto nezbytný pro asimilaci vápníku v těle. Umožňuje jeho transport do krve. Vápník je důležitý pro silné kosti i zuby. Nicméně, pokud není v těle přítomný dostatek vitamínu D, dochází k úbytku vápníku a dalších minerálů v těle a kostní tkáň začne řídnout. Avšak nesprávné a dlouhé opalování na přímém slunci není pro pokožku zdravé. Jak dlouho trávit čas na slunci, abychom jeho sílu využili naplno a dostali do těla denní dávku vitamínu D?

Tip: Přečtěte si také, jak poznáte, že vám v těle chybí vitamín D?

Správné využití slunečního záření pro denní dávku vitamínu D

Pokud strávíte 15 minut na slunci denně, získáte také potřebné denní množství vitamínu D pro vaše tělo. Ovšem pozor, pokud na slunci budete trávit více než 30 minut a spálíte se, vaše tělo vitamín D přestane vyrábět. Jak se tedy zdravě opalovat a kolik času trávit na slunci?

Barbara O’Neill ve svém videu, které najdete na konci článku, doporučuje opalovat se 10 minut zezadu i zepředu. A dodržovat tyto pravidelné intervaly každý den. Pokud každý den strávíte na sluníčku 20 minut, vaše kůže začne hnědnout, tudíž se nespálíte a vitamín D se nepřestane tvořit.

Tip: Vyzkoušejte regenerační tělový gel – Dermaton gel. Regeneruje pokožku po opalování, pomáhá při alergických projevech na kůži po opalování a působí proti stárnutí pokožky a vzniku i rozvoji vrásek.

Zdroj: Freepik.com

Vaše oči také potřebují slunce

Podle knihy Williama Batese „Lepší zrak bez brýlí“ se dočtete, že napětí posiluje vidění. Pouze v případě, že jsme unaveni a například pozdě v noci zatěžujeme oči, pak zrak neposilujeme. Je to ovlivněno činností mozku. Když je mozek unavený, pak i oči jsou unavené a je potřeba jim dopřát odpočinek. Pokud ovšem unaveni nejsme a nosíme brýle, pak si podle knihy Williama Batese škodíme. Oči odpočívají celý den, aniž by k tomu byl důvod a zrak chabne.

Posilujte oči a dopřejte jim čas na slunci

Oči jsou v podstatě prodlouženou rukou našeho mozku, a proto je důležité dopřát jim dostatečný styk se slunečními paprsky. Pokud nosíte brýle, sundejte je během dne a nechte vaše oči, aby ultrafialové paprsky mohly své zprávy předávat dále.

Před 10 lety vědci objevili receptor na oku zvaný melanopsin. Tento receptor absorbuje modré světlo, které zvyšuje taktické či matematické uvažování. Má tedy vliv na naše myšlení a logické uvažování. Nejvíce modrého světla obsahuje sluneční svit. Optickým nervem jsou přiváděny světlé a tmavé signály do řídícího centra v mozku. Tam se nachází naše tělesné hodiny, které komunikují s šišinkou. Šišinka uvolňuje serotonin, a to je důvod, proč se cítíme v letních dnech jako znovuzrození.

Nejen slunce, ale i potraviny jsou zdrojem serotoninu. Které to jsou, můžete najít v článku „jak si udržet dobrou náladu a zvýšit serotonin v těle.“

Další zajímavé informace o slunečním záření a jeho působení na naše tělo si můžete poslechnout ve videu, kde Barbara O’Neill popisuje vlivy slunečního záření na náš organismus.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Relaxin

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.