Dieta, aneb jak si ulehčit zdravé stravování

Při pojmu dieta se spoustě lidí doslova hrůzou ježí vlasy. Všeobecně je období diet a hubnutí považované za nudné a plné trápení a hladovění. To vše je ale velký omyl! Při dobře nastavené dietě nesmíme strádat hlady a také se musíme naučit, že je pro tělo i psychickou pohodu důležité si občas dopřát kvalitní „cheat-meal“ a zahřešit si bez ohledu na dietu. Jaké věci bychom si přitom měli hlídat?

Vyvarujte se orientovaným dietám na suroviny

Každý organismus je naprosto jedinečný a z toho i pramení potřeba jedinečného přístupu, pokud se snažíme, jakkoliv o redukci váhy, či zlepšení životního standardu a zažívání.

Jedno ale máme všichni společné. Stejně jako auto na diesel nepojede na olej nebo benzín, tak ani my nemůžeme vyžít jen z části pro život podstatných surovin.

Ukázkou takové chyby jsou jednostranně orientované diety, které se především v posledních letech stávají stále „populárnější“ od rádoby profesionálních rádců. Určitě jsme se už setkali s dietami, jako je mrkvová, nebo rajčatová. Ze začátku to pochopitelně funguje, máte přeci sacharidy a tím pádem i energii.

Ale časem náhle začnou potíže v podobě horšího zažívání, únavy, návalů nálad a pak přijdeme na to, že taková dieta není rozhodně ideální. Jenže to už máme bohužel organismus rozházený. Krátká rada – každá dieta musí obsahovat pestrou stravu!

Všem změnám dejte dostatek času

Ani Řím nebyl postavený za den a úplně stejně se musíme postavit ke změnám stravování a návyků pro náš organismus. Pokud lidé dělají chyby, kterými si diety těžce znepříjemní, tak se často snaží tlačit na co nejrychlejší a nejlepší efekt. Velká chyba!

Nejen, že je to velký šok pro tělo fyzicky, ale především psychicky sami sebe unavíte a garantujeme vám jednu věc – diety takhle budete nenávidět. A to doslova. Pokud chcete něco změnit, začnete tedy hezky postupně.

Nevhodná dieta

zdroj: Pixabay.com

Chcete začít běhat? Tak první měsíc běhejte jen krátké trasy a jednou týdně –  pak postupně přidávejte. Chcete zásadně změnit vaše stravovací návyky? Než dojdete ke kompletnímu jídelníčku, tak zkoušejte, co vám chutná a nechutná a změny dávejte do svého života postupně.

Ve všech případech, pokud nejste zkušení sportovci jako například kulturisti, pro které jsou přechody ve stravování běžné, si tak svůj pokus o lepší zdraví jen znepříjemníte. A nakonec to většinou končí neúspěchem a postupně to lidé vzdají. Jaká je rada tentokrát? Netlačte na sebe a na své cíle – dělejte postupné kroky a věřte, že efekt se ukáže!

Poslouchejte své tělo

Tělo je naším nejlepším rádcem a je potřeba mu naslouchat. Dá vám jasně najevo, pokud mu něco nebude vyhovovat a vaším úkolem je ho poslechnout. Pokud tělo říká ne, netlačte na pilu a nenuťte ho zacházet do extrémů – jedině byste si uškodili.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku