Chcete hubnout? Strava je důležitá, ale nezapomínejte na pohyb

Hubnutí je velká věda, které se každý musí naučit sám. Protože právě vy nejlépe znáte své tělo. Víte, po kterém jídle se dobře cítíte a která vám naopak vadí. Stejně tak znáte veškeré podněty na námahu a jiné okolnosti v běžném životě.

Na co se ale zapomíná? Na ten fakt, že hubnutí není pouze o jídle, ale také o dalších několika aspektech, bez nichž i s tím nejvytříbenějším jídelníčkem zkrátka efektu nikdy nedosáhneme.

Základním kamenem je dobrý spánek

Spánek je základním kamenem zdravého života a v dnešní uspěchané době bohužel lidé zapomínají na jeho důležitost. Špatný spánek pak dohání energetickými bombami a kofeinem po většinu dne. Dospělá osoba by měla spát přibližně šest až osm hodin denně. Pro spoustu lidí je bohužel nemožné spát tak dlouho, ale jakkoliv se přiblížit tomuto pásmu může napomoci k lepším výsledkům.

Vedle délky spánku je pochopitelně potřeba i jeho pravidelnost. Pokud se naučíte usínat a vstávat v přibližně stejný čas, tak vaše vlastní biologické hodiny nastaví režim přesně podle vašich potřeb. Náhle zjistíte, že vstáváte naprosto čilí a mnohdy dokonce sami bez potřeby budíku.

Víkendové dospávání by nemělo být pravidelné, protože tento režim dokáže absolutně zničit. Nikdo ale neříká, že občas zaspat na celý den bude na škodu.

Dodržujte pitný režim

Extrémně důležitá záležitost pro zdravý organismus je právě dobrý pitný režim. V ideálním případě by měla většinu denního příjmu tekutin tvořit čistá voda, která dokáže nejlépe hydratovat organismus a zároveň jej nezatěžuje.

Sladká a dochucovaná pití organismus zatěžují, a navíc mohou i výrazně měnit příjmy energie. Pokud tedy pijete pravidelně slazená pití, určitě je piště i do jídelníčku! Pro potřeby redukce nadváhy má navíc správný pitný režim ještě jednu nepostradatelnou vlastnost.

Tou je vylučování látek pomocí moči a potu. Ve většině nejde jen o vitamíny a prospěšné látky, ale rovněž o antioxidanty a další odpad, který se v lidském organismus naprosto přirozeně tvoří a čím menší dobu se v něm zdržuje, tím lépe pro naše zažívání.

Bez pohybu to zkrátka nejde

V případě vysoké nadváhy jsou první kila jednoduchá a doslova utíkají před očima. Ale jakmile se blížíme k vysněné postavě či zkrátka sundáváme posledních pár kilo, tak se situace ztěžuje. Už nepostačí jen životospráva, ale musí přijít i adekvátní pohyb.

Ten nemusí nutně vycházet z úmorného tréninku v obtížných podmínkách. Stejně jako v jídelníčku i v oblasti sportu zkoušejte, co vás baví a co vám vyhovuje. Nemusíme být profesionální atleti, abychom dokázali prospívat pohybem svému vlastnímu tělu. Najděte pro sebe takový druh pohybu, který vás bude nejen bavit, ale na který se dokonce budete těšit. Jedině tak to nevzdáte po prvním tréninku a první bolesti namožených svalů.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku