Mladá paní - lifestyle magazínReklama

Bylinky na spaní pro ničím nerušený a klidný spánek

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Kvalitní spánek je základem úspěšného dne. Bohužel ne každý má takové štěstí, že padne do postele a během pár minut spí „jako zabitý“. Z informací zveřejněných na webu ct24.ceskatelevize.cz vyplývá, že nespavostí trpí 5–10 % populace na celém světě. Bylinky na spaní se využívají především při krátkodobé nespavosti, která může být ovlivněna stresem a napětím.

Pokud nespavost přetrvává déle než měsíc, může se již jednat o chronickou nespavost a doporučujeme navštívit lékaře pro nastavení vhodné léčby. Pojďme se nyní podívat na nejsilnější a nejvíce využívané bylinky na spaní.

Jak často používat bylinky na spaní

Než se pustíme do výčtu bylin na spaní, je důležité upřesnit, že užívání těchto bylinných přípravků by mělo být vždy pouze občasné. I když se jedná o přírodní přípravky, ať už se bavíme o čajích, tinkturách nebo pilulkách, nikdy je nemíchejte s dalšími léky na spaní. Jestliže problém se spánkem u vás bude přetrvávat, vždy je nejlepší navštívit lékaře a poradit se s ním na vhodné léčbě.

Meduňkový čaj na spaní

Asi nejznámější čaj na spaní je meduňkový čaj.  Meduňku si můžete vypěstovat doma nebo zakoupit v obchodě již jako sypaný čaj. Před spaním si uvařte šálek meduňkového čaje, vypněte počítač a relaxujte. Meduňka se pyšní zklidňujícími a uvolňujícími účinky a doporučuje se při potížích s usínáním.

Kořínky kozlíku lékařského

Kozlík lékařský je často využíván v čínské medicíně. Využívá se pro zklidnění organismu, při nervozitě, ale také například při nachlazení a chřipce. Obsahuje tzv. valepotriáty a terpenické látky, které mají sedativní účinky. Vyzkoušejte odvar z kozlíku lékařského.

Jednu lžičku sušeného kořene smíchejte s 250 ml vody a nechte cca 5 min povařit. Následně nechte ještě 15 min odstát, přeceďte a pijte ideálně 2 hod před spaním.

Zdroj: Freepik.com

Chmelové šištice

Chmelové šištice v kombinaci s meduňkou a kořenem kozlíku lékařského vás rozhodně před spaním nezklamou. Chmel má stejně jako kozlík sedativní účinky, ale využívá se i při potížích s trávením nebo při nepravidelné menstruaci. Při potížích se spánkem si připravte čaj z chmelových šišek (1 lžička) a přidejte ½ lžičky meduňky a kořene kozlíku lékařského. Zalijte vroucí vodou cca 1 – 1,5 litru a nechte odstát 15 – 20 min. Pozor, tento čaj je velmi silný, a proto se doporučuje pít pouze večer před spaním.

Kořen Kudzu

Kořen Kudzu je méně známý, ovšem velmi účinný prostředek nejen pro nespavce. Hojně se využívá v čínské medicíně. Podporuje tvorbu hormonů serotoninu, dopaminu i melatoninu v mozku. Ovšem nejen to. Pokud trpíte na migrény, vysoký krevní tlak nebo procházíte obdobím klimakteria, určitě neváhejte a vyzkoušejte jeho účinky. Běžně je v lékárnách dostupný ve formě kapslí i jako bylinný koncentrát.

Tip: Oblíbeným doplňkem stravy je bioinformační bylinný koncentrát Relaxin, který je nazýván také produktem vyrovnanosti a štěstí. Uživatelské recenze potvrzují jeho účinnost, ať už trpíte úzkostmi, nespavostí či jinými nervovými potížemi.

Třezalka

Účinky třezalky jsou všeobecně známé jako první pomoc při nervovém vypětí, také se říká, že třezalka je přírodní antidepresivum. Uklidňuje mysl, pomůže při nespavosti a nervovém vypětí. Čaj z třezalky si uvaříte jednoduše tak, že 2 lžičky sušené nebo čerstvé třezalky zalijete 250 ml vroucí vody a necháte odstát cca 15 min.

Mučenka pletní

Mučenka pletní, stejně jako ostatní bylinky na spaní, zklidňuje mysl, ovšem například oproti chmelovým šišticím nevyvolává útlum. Můžete ji tedy pít i přes den. Využívá se při problémech se spaním, pomáhá při nervovém vypětí i úzkostlivých stavech. Pokud chcete zvýšit účinky, pak mučenku můžete kombinovat i s ostatními bylinkami (kozlík, třezalka, šištice atd.). Pokud budete ovšem pít čaj z mučenky i přes den, pak nedoporučujeme kombinovat s ostatními bylinami. 2 lžičky mučenky smíchejte s 250 ml vroucí vody, nechte 15–20 min vylouhovat a následně pijte podle potřeby.

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama