Energyfood. Gaja essence a Buddha essence. Reklama

5 tipů na zdravou a chutnou snídani

Fotografie: ovesná kaše , jahody a rybíz
Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne, dodává tělu energii a správnou dávku živin pro dobrý start do nového dne. Ovesné vločky, avokádo, vejce, jogurt, ovoce a zelenina patří mezi ty nejlepší ingredience, které můžete zapojit každé ráno do svého jídelníčku. Výživné pokrmy dodají nejen energii, ale i dobrou náladu a vy se budete cítit neporazitelní. Vyberte si z našich receptů a odstartujte svůj den naplno.

1) Ovesné vločky s ovocem a jogurtem

Ovesné vločky jsou zdravé a snadno stravitelné. Obsahují vlákninu, bílkoviny a sacharidy, což z nich dělá ideální ingredienci do zdravé snídaně. K tomu přidejte čerstvé ovoce a jogurt a bez velké námahy máte hotovou skvělou a energicky plnohodnotnou snídani.

Jak na to:

  • Do mísy nasypte ovesné vločky a zalijte je mlékem nebo vodou.
  • Nechte chvíli odstát, aby vločky nabobtnaly.
  • Přidejte čerstvé ovoce podle libosti (například banán, jahody, borůvky).
  • Navrch dejte lžíci jogurtu a posypte ořechy nebo semínky dle chuti.

Nebo vyzkoušejte další skvělé recepty s ovesnými vločkami z naší kuchyně.

2) Avokádový toast s vejcem

Avokádo je bohaté na zdravé tuky a vlákninu, to z něj dělá skvělou volbu na snídani. Když ho spojíte s vajíčkem a toustovým chlebem, máte kompletní jídlo, které vás na dlouhou dobu zasytí.

Jak na to:

  • Rozmačkejte avokádo vidličkou, osolte a opepřete dle chuti.
  • Upečte si toustový chléb.
  • Vajíčko rozklepněte do pánve a smažte ho na středním ohni.
  • Na toustový chléb nasypte avokádovou pastu a navrch dejte smažené vajíčko.

Tip: Podívejte se i na další tipy, jak připravit avokádo.

3) Smoothie s ovocem a zeleninou

Smoothie je skvělou volbou, pokud nemáte čas na klasickou snídani. Je rychlé, snadné na přípravu a můžete do něj dát spoustu různých ingrediencí, které vás udrží syté a poskytnou vám potřebné živiny.

Jak na to:

  • Do mixéru dejte čerstvé ovoce a zeleninu (například banán, špenát, brokolici).
  • Přidejte trochu vody nebo mléka a rozmixujte dohladka.
  • Přidejte lžíci chia semínek nebo ovesných vloček pro větší sytost.

Tip: Inspirujte se recepty na domácí smoothie z naší kuchyně.

Zdroj: Freepik.com

4) Jogurtový pohár s müsli a ovocem

Jogurt a müsli jsou velmi zdravé potraviny na snídani. Když je spojíte s čerstvým ovocem, máte dokonalou snídani, která vám poskytne energii a živiny na celý den.

Jak na to:

  • Do poháru dejte lžíci müsli.
  • Navrch dejte lžíci jogurtu.
  • Přidejte kousek nakrájeného ovoce (například jablko nebo hrušku).
  • Opakujte vrstvy, dokud nemáte plný pohár.

5) Pečená vejce s rajčaty a špenátem

Pečená vejce jsou skvělou volbou na snídani, protože jsou velmi jednoduchá a rychlá na přípravu a obsahují všechny potřebné živiny. Když je spojíte s rajčaty a špenátem, získáte dokonalou snídani plnou chuti a vitamínů.

Jak na to:

  • Rozehřejte troubu na 180 °C.
  • Na plech dejte nakrájená rajčata a špenát.
  • Přidejte vejce, osolte a opepřete dle chuti.
  • Pečte asi 10-15 minut, dokud není vejce hotové.

Tyto recepty nabízejí ideální kombinaci zdraví prospěšných potravin, které jsou zároveň chutné a uspokojí i náročné chutě. Ovesné vločky jsou vysokoenergetické a plné bílkovin, avokádo obsahuje zdravé tuky a vitamín E, jogurt má vápník a bílé bílkoviny. Rajčata a špenát dodají vitamíny A, C a folát. Vejce patří mezi superpotraviny a müsli s ovocem vytvoří nasycené smoothie. Ať už si zvolíte kterýkoliv z receptů, dodáte tělu maximální energii a živiny, které potřebuje pro spokojený a produktivní start dne. Správná snídaně je základem vyváženého dne. Proto neváhejte a dopřejte si ji!

Sdílet na Facebooku

Viaflorin

Reklama