Mladá paní - lifestyle magazínReklama

5 návyků, které vám pomohou k lepší duševní kondici a zdraví

Zdroj: Freepik.com

Probiosan Inovum

Reklama

Máte někdy pocit, že nic nejde podle vašich představ? Kamarádi neodepisují na vaše SMS, a přitom je vidíte online na Facebooku, děti v pubertálním věku již s vámi nechtějí trávit tolik času jako dřív a chtějí si žít „po svém“? Cítíte se osamělí a nechápete, proč se to děje zrovna vám?

Nebojte se, nejedná se o nic hrozného a možná jen stačí ve svém životě udělat několik drobných změn, abyste se cítili lépe. Zkuste otočit myšlení k sobě a volný čas a osamělost zaplnit aktivitami, které vás přivedou na jiné myšlenky.

1) Vypněte mobil i počítač a zbavte se závislosti na ostatních

Mobilní telefony a digitální vymoženosti sice přinášejí spoustu nových informací a možností, nicméně také nás mohou omezovat a brát nám osobní svobodu. Představte si situaci, že ráno napíšete kamarádce SMS. Ta vám ovšem v minutě neodpoví. Stále kontrolujete telefon, zda již odpověděla, ale zpráva zpět nepřichází. Pokud vás začnou napadat negativní myšlenky, oprostěte se od nich a zkuste místo toho vymyslet program pro sebe bez ohledu na ostatní. Důvody, proč se neozývá, nemusí nutně souviset s vámi a vy se je dozvíte v pravý čas. Naučte se být sami a užívejte si to. Každý nechce být otrokem mobilního telefonu, vyzkoušejte to také.

Nechte jeden den mobil vypnutý a naplánujte si třeba výlet do přírody. Přijdete na jiné myšlenky, potkáte zajímavé lidi, se kterými můžete navázat nová přátelství a získat inspiraci pro nové aktivity ve vašem životě. Nestresujte se jen proto, že vám někdo neodepisuje. Vy to neovlivníte, a pokud budete dotyčného zahrnovat vyčítavými SMS, rozhodně tím svému přátelství nepomůžete. Nechte to plavat a jděte si třeba sami zaplavat, zajděte na masáž, nebo si zacvičte.

2) Cvičte a pečujte o své tělo

Pohyb a cvičení je rozhodně ten nejlepší způsob, jak přijít na jiné myšlenky. Odborníci pohyb doporučují a například lidé na vysokých pozicích pohyb využívají k „vyčištění hlavy“ a díky tomu se pak lépe koncentrují na práci. Při chůzi, běhu či jiné svalové zátěži se vyplavují endorfiny – tzv. „hormony štěstí“. Po dlouhé procházce, běhu, posilování a dalších pohybových aktivitách se i neřešitelné situace najednou mohou zdát snazší a lehce řešitelné.

Lidé, kteří nemají žádnou fyzickou zátěž, častěji propadají chmurným náladám a svírají je pocity úzkosti. Vyrazte ven, kupte si třeba chytré hodinky s krokoměrem a nastavte si takové cíle, které vás uspokojí, a vy se budete cítit lépe.

Zdroj: Freepik.com

3) Nastavte si čas na kvalitní spánek

Kvalitní spánek je základním stavebním kamenem pro úspěšný den. Pokud vás trápí špatné spaní, vyzkoušejte naše tipy pro zdravý spánek. Vědci zjistili, že lidé, kteří vstávají brzy ráno, trpí méně depresemi. Něco na tom určitě bude. Abyste mohli dříve vstát, je také nutné jít včas spát. Kvalitní spánek je pro lidské tělo a jeho fungování nepostradatelný.

4) Smějte se i vlastním chybám

Člověk, který lpí na vlastní dokonalosti, může být pro okolí dost otravný. Představte si situaci, že jdete po ulici, uvidíte pěkného muže nebo ženu a otočíte se za nimi, ale přehlédnete, že před vámi je sloup a narazíte do něj. Co uděláte? Začnete se cítit trapně, sklopíte oči a už nikdy se na nikoho raději nepodíváte nebo se rozesmějete na celou ulici hlasitě a bez přemýšlení?

Buď se můžete přestat usmívat na lidi a pečlivě kontrolovat terén před vámi nebo se na to vykašlat a zasmát se vlastnímu pochybení. Situací, ve kterých se za život budete cítit ne zrovna komfortně, může nastat nespočet. Důležité je uvědomit si, že nikdo není dokonalý, i když to spousta lidí o sobě tvrdí. Nejsou. Každý dělá chyby, a proto je potřeba se umět zasmát a uvolnit se. Uvolnění lidé působí více sebevědomě a díky tomu také sebevědomé lidi k sobě přitahují. Vyzkoušejte to, je to neuvěřitelně nabíjející.

5) Narovnejte se a zvedněte bradu

V neposlední řadě je to váš postoj a držení těla, které o vás prozrazuje, jak se cítíte. Pokud se hrbíte a vaše chůze vypadá, jako kdybyste „mleli z posledního“, rozhodně je to znak vaší špatné nálady, kterou potřebujete sdělit celému světu. Jenže pozor, celý svět se netočí jen kolem vás. Podle amerického úřadu pro sčítání lidu k 1.7.2020 bylo na světě 7,7 miliardy lidí. Každý z nás má své problémy, i ti, kteří vypadají, že žádné nemají, věřte, že ani jim se nevyhnou. Jen to nedávají okatě najevo a snaží se je řešit. Nečekají pomoc od druhých, ale hledají vlastní řešení.

Díky tomu se pak cítí lépe, protože ví, že pro sebe udělali maximum. Jejich sebevědomí roste s každým vyřešeným problémem. Ať už se jedná o ztrátu zaměstnání, nebo neúspěšnou maturitu. Vždy se najde nějaké řešení, které můžete okamžitě praktikovat a získat tak zpět své zhrzené sebevědomí. Narovnejte se, zvedněte bradu, hýčkejte se a pečujte o sebe. Řešte problémy v zárodku, nikoliv až když přerostou do obřích rozměrů a uvidíte, že život bude krásnější a vaše chůze sebevědomější.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Relaxin

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.